Oznámení rozhodnutí o přijetí žáka do 1. třídy pro šk. rok 2020/21
Oznámení rozhodnutí o přijetí žáka do 1. třídy6. Květen 2020· Lenka Holbová
Oznámení rozhodnutí o přijetí žáka do 1. třídy pro šk. rok 2020/21
11. 5. 2020 : Otevření školy pro 9. tř.
Vážení rodiče, milí deváťáci, v souladu s usnesením vlády z 30. dubna 2020 je od pondělí 11. května umožněna osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky. Od příštího týdne tedy otevíráme školu pro deváťáky, vyučovat budeme pouze český ...5. Květen 2020· Martina Soukalová
11. 5. 2020 : Otevření školy pro 9. tř.
Vážení rodiče, milí deváťáci,
v souladu s usnesením vlády z 30. dubna 2020 je od pondělí 11. května umožněna osobní přítomnost žáků 9. ročníků pro účely přípravy na přijímací zkoušky. Od příštího týdne tedy otevíráme školu pro deváťáky, vyučovat budeme pouze český jazyk a matematiku, a to v rozsahu, který sdělíme podle počtu přihlášených žáků a po domluvě s vyučujícími Čj a M. Skupiny nesmí být větší než 15 žáků a jejich složení bude neměnné po celou dobu. O zařazení žáků do skupin rozhoduje škola, žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 11. 5. 2020, nutné je tedy přihlášení v daném termínu. Nástup do školy je dobrovolný, ale pokud se žák přihlásí, bude muset do školy chodit nebo bude muset být v případě nepřítomnosti řádně omluven. Stravování nebude zajištěno.
Žáci budou muset dodržovat nařízená hygienická opatření. Do školy budou chodit v roušce, podle pokynů si budou omývat a dezinfikovat ruce, ze třídy budou moci vycházet pouze podle pokynů vyučujících, aby se nepotkávali se žáky z jiných skupin. Pokud by některý žák hygienická pravidla a organizační nařízení školy nedodržoval nebo měl ve škole kázeňské problémy, bude z přípravy vyloučen.
Před prvním vstupem do školy žák předkládá zákonným zástupcem vyplněné a podepsané čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění a o seznámení se s vymezením osob s rizikovými faktory (viz níže uvedené) a s doporučením, zvážit tyto rizikové faktory při rozhodování o účasti na přípravě ve škole.
Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod, nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti:
- Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami
- Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou
- Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
- Porucha imunitního systému např. při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), při protinádorové léčbě a po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně
- Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2)
- Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
- Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza)
- Onemocnění jater (primární nebo sekundární)
Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
Žáci, kteří mají zájem o přípravu na přijímací zkoušky, se musejí přihlásit do středy 6. května do 14.00 h vyplněním formuláře (odkaz mají všichni rodiče v mailu od třídních učitelek). Přihlášení po tomto termínu již nebude možné vzhledem k nutnosti připravit složení skupin a zorganizovat termíny pro všechny skupiny žáků 9. tříd.
Na konci tohoto týdne obdržíte informace o zařazení do skupiny, termínech přípravy a další organizační opatření.
Děkujeme za spolupráci.
Projekt „Bezpečné cesty do školy“
Milí rodiče, milí přátelé školy, během nadcházejícího období bude Odbor dopravy Městské část Prahy 8 realizovat první dopravní opatření, které vzešlo z Vašich podnětů v rámci projektu Bezpečné cesty do školy a které podstatně zklidní provoz v bezprostředním okolí ...4. Květen 2020· Lenka Holbová
Projekt „Bezpečné cesty do školy“
Milí rodiče, milí přátelé školy,
během nadcházejícího období bude Odbor dopravy Městské část Prahy 8 realizovat první dopravní opatření, které vzešlo z Vašich podnětů v rámci projektu Bezpečné cesty do školy a které podstatně zklidní provoz v bezprostředním okolí školy, a především zvýší bezpečnost Vašich dětí v prostoru před naší základní školou.
Konkrétně se jedná o to, že od příštího školního roku bude ulice Na Slovance v úseku mezi ulicemi Bedřichovská a Štěpničná převedena do režimu pěší zóny a vymezena sloupky (finální podoba pěší zóny před školou viz přílohy). Některé sloupky budou sklopné, takže bude zachována možnost vjezdu pro autobusy a jinou mimořádnou dopravní obsluhu.
Současně bude pro školu vyznačeno 6 parkovacích stání v ulici Štěpničná.
Tato změna je první v řadě chystaných dopravních opatření, které jsou přímým výsledkem závěrů projektu Bezpečné cesty do školy. Přinese jistá dopravní omezení, nicméně věříme, že vysoko nad omezením pro řidiče je bezpečnost Vašich dětí a našich žáků.
Děkujeme za Vaši přízeň a spolupráci – nejen v projektu Bezpečné cesty do školy.
učte se s námi – Maminky
Duben se nám překulil do května a snad se už brzy setkáme naživo. V neděli oslaví maminky svátek – věnujme tedy pozdravy právě jim. Básničky: Maminčino česání: Když mi máma časně zrána rozčesává vlásky, cítím její teplé ruce, jak mne ...4. Květen 2020· Jana Rusová
učte se s námi – Maminky
Duben se nám překulil do května a snad se už brzy setkáme naživo. V neděli oslaví maminky svátek – věnujme tedy pozdravy právě jim.
Básničky:
Maminčino česání:
Když mi máma časně zrána rozčesává vlásky,
cítím její teplé ruce, jak mne hladí, a to z lásky.
Kdo je to?
Je moc krásná,
rád ji mám.
Milá, šťastná,
tu já znám.
A nad její pohlazení
v celém širém světě není.
Mamince:
Moje milá maminko,
už nejsem miminko,
abych Tě zlobila.
Snad, někdy, maminko,
zazlobím malinko,
to jenom, aby jsi
o mně věděla.
Pohlazení před spaním:
Když dám hlavu na peřinku,
vzpomínám si na maminku.
A to její pohlazení
cítím, i když už tu není.
Písnička (procvičíme hlásku (C,S,Z) ( na nápěv Když jsem byl maličký pacholíček)
V postýlce:
Mám sice světýlko u postýlky, stejně se spí nejlíp u maminky.
/: U maminky, u tatínka, tam se mi celou noc sladce spinká:/
Ptáček: ( na nápěv Když jsem husy pásala) (procvičujeme hlásku Č, Š, Ž)
Našel ptáček čížeček, našel žlutý kvíteček a potěšil maminku, že jí dal tu květinku.
Zahrajte si:
Hry se stíny: Na zahradě, v parku nebo v lese vyhledejte stromy a keře a pokuste se společně např. křídou, klacíky, kamínky, „obkreslit“ jejich stíny.
Co spadlo čarodějnici na zem?
Sedíme v kruhu, máme zavřené oči. Uprostřed nebo před vámi stojí „čarodějnice“, která zuří a hází na zem různé věci. Podle zvuku hádáme, co právě spadlo na zem. Obměna: Co právě teď čarodějnice dělá? (šustí papírem, bouchla dveřmi, přelévá vodu, tluče na hrnec apod….)
Vlaštovička na zahradě:
Sedíme a společně říkáme říkanku:
„Na zahradě vlaštovička
na větvičce seděla,
povězte mi, milé děti,
co tam všechno viděla.“
Po této výzvě začíná 1. hráč ( pořadí si určete před začátkem hry) a ten řekne název něčeho, co lze na zahradě vidět. Hru můžeme hrát jako slovní řetězec. To znamená, že každý v pořadí si přidává jeden pojem a všichni si musí pamatovat, které pojmy byly vysloveny předtím.
Vyzkoušejte sluchové rozlišování a pozornost:
určitě máte doma veršované pohádky Fr. Hrubína nebo jiného autora. Předem si domluvte s dětmi nějaké „slovíčko“ (př. „Bumbác, Prásk, Haha, bubu apod.) Do textu pohádky „vpašujte“ domluvená slůvka. Jakmile děti uslyší toto slovíčko, musí ihned reagovat – bouchnutím, plácnutím, mlasknutím) a vy plynule pokračujete v četbě. (pozor – čtěte pomalejším tempem, aby děti mohly reagovat)
př: Jak to bylo pohádko? (prásk) zabloudilo(prásk) kuřátko (prásk)
Co procvičovat? – názvy domácích zvířat a jejich mláďat, počítat – porovnávat – číselná řada – ml.d. 1 – 5, porovnávat – více, méně, stejně – o kolik víc, o kolik méně – předškoláci.
Co dělat? kreslit prstíkem do mouky vysypané na tácu (velké oblouky, osmičky, vlnky), pak i na papír tužkou. Udělat si ozdobný papírový talířek nebo tácek z domácích zdrojů (koření, těstoviny, luštěniny) – nalepovat, případně i domalovat vodovými barvami (květina pro maminku).
Hodnocení 2. pololetí šk. roku 2019/20
Vážení rodiče, milí žáci, dle vyhlášky k hodnocení 2. pololetí 2019/20 sdělujeme, že upřesnění pravidel pro hodnocení 2. pololetí 2019/20 na naší škole zveřejníme po projednání s pedagogy školy. vedení školy30. Duben 2020· Martina Soukalová
Hodnocení 2. pololetí šk. roku 2019/20
Vážení rodiče, milí žáci,
dle vyhlášky k hodnocení 2. pololetí 2019/20 sdělujeme, že upřesnění pravidel pro hodnocení 2. pololetí 2019/20 na naší škole zveřejníme po projednání s pedagogy školy.
vedení školy
Návrh rozpočtu na rok 2020
Návrh rozpočtu na rok 2020 ještě podléhá schválení ZMČ Praha 8, které se bude konat dne 13.5.2020. Zveřejněno od: 28.04.2020, 12:00:43 Zveřejněno do: 14.05.2020 Kategorie: Odbor ekonomický Název: Návrh rozpočtu na rok 2020 Značka: MCP8 135213/2020 EO/Řech Původce: ...30. Duben 2020· Lukáš Holba
Návrh rozpočtu na rok 2020
Návrh rozpočtu na rok 2020 ještě podléhá schválení ZMČ Praha 8, které se bude konat dne 13.5.2020.
Zveřejněno od: 28.04.2020, 12:00:43
Zveřejněno do: 14.05.2020
Kategorie: Odbor ekonomický
Název: Návrh rozpočtu na rok 2020
Značka: MCP8 135213/2020 EO/Řech
Původce: Městská část Praha 8
Adresát: Úřad MČ Praha 8, Odbor ekomonický, IČ:00063797
Stav: Vyvěšeno
odkaz na stránky MČ Praha 8 zde.
Ćarodějnice
27. Duben 2020· Jana Rusová
Ćarodějnice
učte se s námi – 27.4.- 4.5.
Tak se nám překulí i měsíc duben bez školky. Poslední týden se budeme věnovat Čarodějnicím. Vždyť nastává Filipojakubská noc z 30. dubna na 1. května kořeny tohoto zvyku pocházejí ze středověku, kdy se věřilo, že zlé a nečisté síly bývají ...27. Duben 2020· Jana Rusová
učte se s námi – 27.4.- 4.5.
Tak se nám překulí i měsíc duben bez školky. Poslední týden se budeme věnovat Čarodějnicím. Vždyť nastává Filipojakubská noc z 30. dubna na 1. května kořeny tohoto zvyku pocházejí ze středověku, kdy se věřilo, že zlé a nečisté síly bývají mocnější právě v tuto noc. Také se jí říká Walpuržina noc (v Německu) nebo Beltine (keltský mýtus). U nás se jí říká Pálení čarodějnic. Důležitou úlohu má oheň a víra lidí v jeho sílu a ochrannou moc. A čarodějnice byla symbolem zla, nečisté moci, původcem všech neduhů a nemocí. Symbolické pálení těchto figurín tak charakterizovalo očistu přírody, lidí i zvířat. Už v minulosti bývalo zvykem zapalovat na návrších ohně a přeskakovat je, jako to na sabatu dělávaly čarodějnice. Vyhazovala se hořící dřeva či košťata. To prý proto, aby bylo vidět v povětří letět čarodějnici nebo ji případně tímto srazit k zemi. (raději toto nezkoušejte, nebezpečí požáru!!!)
Čarodějnice:
Čarodějnice, rozcuchaná velice,
když přijdou zlé časy,
šedivé má vlasy,
když tělo chřadne,
do ohně padne.
Čáry máry fuchty,
z černej mouky buchty!
Čáry máty pod kočáry,
ať se jí to všecko spálí!
HU!
K letu čarodějbic:
Hot sem, čihi tam,
zpříma ven komínem!
Vjé, košťátko, vjé!
K družkám zanes Mě!
další nápady najdete ve fotogalerii: