učte se s námi – Lesní zvířata
Zdravíme všechny, kdož jste zůstali doma – přinášíme další nápady na aktivity s dětmi. Z dění ve školce – scházíme se v omezeném počtu, ale už je nám veseleji. Co probíráme tento týden – jsou lesní zvířata. A to hlavně ...29. Květen 2020· Jana Rusová
učte se s námi – Lesní zvířata
Zdravíme všechny, kdož jste zůstali doma – přinášíme další nápady na aktivity s dětmi. Z dění ve školce – scházíme se v omezeném počtu, ale už je nám veseleji. Co probíráme tento týden – jsou lesní zvířata. A to hlavně medvědy – plyšoví medvědi jsou snad nejvíce oblíbení mezi dětmi. Existuje mnoho a mnoho pohádek, příběhů ze kterých lze čerpat. Př. Máša a medvěd, O třech medvědech, Míša Kulička atd.
Pokud máte doma – vyhledejte si nebo si možná i vzpomenete: Pohádka O třech medvědech – ve zkratce obsah: 3 medvědi žijí společně v chaloupce – jeden velký, druhý menší a třetí nejmenší – mají různě velký nábytek, nádobí, postýlky…. přijde do chaloupky děvče, ují polívku z první velké mísy, ují z menší misky, a z té nejmenší mističky sní všechno. Posadí se na velkou židli, menší …nejmenší, postel, menší postel, postýlka – usne – medvědi přijdou a zjišťují, kdo ujedl polévku, kdo seděl na židli, kdo spal v postýlkách…. přijdou na spící holčičku, ta se probudí a uteče.
V této pohádce můžete procvičovat slovíčka – vytváření zdrobnělin – jako: mísa, miska – mistička, les, lesík, lesíček, dům, domek – domeček, strom, stromek – stromeček, židle – židlička, stůl – stolek – stoleček – zkuste si pohrát se slovíčky. Můžete si ji společně zahrát jako divadlo, dát dětem úkol: najdi velkého medvěda, menšího a nejmenšího, talíř, talířky, porovnávat podle velikosti věci okolo vás. Nakreslit medvědí rodinku, zkusit si nakreslit „komiks“ – orientovat se v čase – obrázky řadit podle časové posloupnosti – co bylo první, co pak a nakonec. Z příběhu si můžeme klást otázky typu: co bys udělal(a) ty, kdyby ti někdo snědl polévku? Co by udělali kamarádi, aby ses také najedl? Byla holčička hodná, když snědla polévku?….. klást před děti podněty k zamýšlení a snahu k řešení problémů.
Medvěd:
Míša, medvídek, medvěd
celou hodinu nejed,
musel si prát bílý ubrousek,
co nosí na krku vpředu.
Měl na něm kapky medu,
kterým se cpal bez housek.
Koronačíslo školního časopisu
Milé děti, vážení rodiče a kolegové, je pro Vás připraveno ke stažení nové číslo školního časopisu. V tištěné podobě bude časopis pro zájemce připraven po návratu do školy. Příspěvků se sešlo tentokrát opravdu hodně, proto má dvojnásobný počet stran. Doufám, ...29. Květen 2020· Martina Soukalová
Koronačíslo školního časopisu
Milé děti, vážení rodiče a kolegové,
je pro Vás připraveno ke stažení nové číslo školního časopisu. V tištěné podobě bude časopis pro zájemce připraven po návratu do školy.
Příspěvků se sešlo tentokrát opravdu hodně, proto má dvojnásobný počet stran. Doufám, že si nad jeho stránkami užijete dvojnásobnou porci zábavy. Moc za všechny vaše texty, fotky a obrázky děkuji!
Přeji hezké čtení, pevné zdraví a hodně sil na zvládnutí posledních týdnů tohoto školního roku!
Marcela Šedivá
oznámení rozhodnutí o přijetí dětí k předškolnímu vzdělávání od školního roku 2020/2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí dětí k předškolnímu vzdělávání od školního roku 2020/2021 Ředitelka Základní školy a mateřské školy Na Slovance, Praha 8, Bedřichovská 1/1960, rozhodla dne 28.05.2020 o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání podle § 34 zákona č. 561/2004 ...28. Květen 2020· Jana Rusová
oznámení rozhodnutí o přijetí dětí k předškolnímu vzdělávání od školního roku 2020/2021
Oznámení rozhodnutí o přijetí dětí k předškolnímu vzdělávání od školního roku 2020/2021
Ředitelka Základní školy a mateřské školy Na Slovance, Praha 8, Bedřichovská 1/1960, rozhodla dne 28.05.2020 o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání podle § 34 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a v souladu s kritérii Základní školy a mateřské školy Na Slovance, Praha 8, Bedřichovská 1/1960 k přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání takto:
reg.č. vyjádření:
2 přijetí
3 přijetí
5 přijetí
6 přijetí
11 přijetí
13 přijetí
15 přijetí
18 přijetí
19 přijetí
23 přijetí
24 přijetí
28 přijetí
29 přijetí
30 přijetí
31 přijetí
35 přijetí
Oznámení je vyvěšeno ode dne 29.05.2020 po dobu 15 dnů na venkovní vývěsce u hlavního vchodu do MŠ Drahorádova 2.
Žádáme rodiče, v případě, že Vaše dítě je přijato na více školek, a dáváte přednost umístění v jiné školce, prosíme, sdělte nám tuto skutečnost v co nejkratší době – na e-mail: ms@zsnaslovance.cz. Děkujeme.
26. 5. 2020 : Změny a informace pro I. stupeň
Vážení rodiče, po prvním dnu dětí z 1. stupně ve škole dochází ke změnám pro shromáždění skupin – místo 5 vstupů do školy budeme používat jen 4 a také zkracujeme časové odstupy mezi jednotlivými skupinami. Děkujeme vám za spolupráci při pondělním ...26. Květen 2020· Martina Soukalová
26. 5. 2020 : Změny a informace pro I. stupeň
Vážení rodiče,
po prvním dnu dětí z 1. stupně ve škole dochází ke změnám pro shromáždění skupin – místo 5 vstupů do školy budeme používat jen 4 a také zkracujeme časové odstupy mezi jednotlivými skupinami.
Děkujeme vám za spolupráci při pondělním znovuobnovení pobytu dětí 1. st. ve škole.
Dále prosíme ty, kteří neodevzdali prohlášení s časy pro odchod ze školy a družiny, aby ho dodali v úterý.
Ještě upřesňuji
- časy odchodu na oběd je čas vstupu do jídelny a na oběd je potřeba počítat 30 minut, pro děti z 1. a 2. tříd platí, že se pak vrací do třídy a je uveden čas odchodu ze třídy (odchází ze školy tak 5 – 10 minut po tomto čase)
- odchody ze školy pro nedružinové děti z 1. – 3. tříd jsou zadním vchodem, pro 4. – 5. třídy jsou hlavním vchodem
- odchody z odpoledních skupin (ŠD) jsou pro všechny děti zadním vchodem
- v případě, že potřebujete změny odchodu z družiny proti tomu, co jste napsali do původního prohlášení, tak platí to, co v průběhu celého roku – lísteček, kde bude uvedená změna (čas, doprovod), předávat přímo vychovatelká
- všechny skupiny odpoledne jsou otevřené do 16 hodin
25. 5. 2020 : Organizace, provozní podmínky a hygienická pravidla pro nástup žáků 1.-5. tříd do školy
Organizace školních skupin, provozní podmínky školy a dodržování hygienických pravidel vychází z dokumentu Ochrana zdraví a provoz ZŠ v období do konce školního roku 2019/20 zveřejněného ministerstvem školství dne 2. 5. 2020. Skupiny žáků jsou vytvořeny tak, že jsou třídy samostatně nebo ...24. Květen 2020· Martina Soukalová
25. 5. 2020 : Organizace, provozní podmínky a hygienická pravidla pro nástup žáků 1.-5. tříd do školy
Organizace školních skupin, provozní podmínky školy a dodržování hygienických pravidel vychází z dokumentu Ochrana zdraví a provoz ZŠ v období do konce školního roku 2019/20 zveřejněného ministerstvem školství dne 2. 5. 2020.
Skupiny žáků jsou vytvořeny tak, že jsou třídy samostatně nebo jsou spojené dvě třídy z ročníku. Skupiny mohou mít maximálně 15 žáků (v naší škole jsou skupiny s 6 – 14 žáky, a to díky tomu, že TU budou vyučovat jak ve škole, tak i distančně děti doma, a ve třídách, kde převažují děti doma, bude TU se svými žáky ve škole také ve spojení online). Skupiny jsou po celou dobu (25. 5. – 26. 6. 2020) neměnné. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později než k 25. 5. 2020, v případě, že přihlášený žák 25. 5. do školy nepůjde, je potřeba ho omluvit.
Skupiny s upřesněním pedagogických pracovníků :
1.A – dopoledne i odpoledne p. uč Mráček
1.BC – dopoledne p. uč. Martínková, pro 1.B i propojení online hodin s výukou p. uč. Svobodové, p. asist. Tyrnerová a Valentová, odpoledne p. vych. Kassemová
2.A – dopoledne p. uč. Braunová a 1 den p. asist. Rybáková, odpoledne p. vych Rybáková
2.B – p. asist. Zelníková, příp. p. asist. Sasáková a propojení s online hodinami p. uč. Srbové, odpoledne p. vych. Sasáková
3.AB – p. asist. Balcarová, příp. p. asist. Trnková a propojení s online hodinami p. uč. Novákové (pro celou skupinu, domluva obou TU) a 1 den přijde pro 3.B učit p. uč. Löblová, odpoledne p. vych. Trnková
3.C – p. uč. Špičanová, 1 den p. asist. Peroutková, odpoledne p. vych. Peroutková
4.A – p. uč. Somogyiová, p. asist. Hulina, odpoledne – p. vych. Krýchová
4.B – p. uč. Fleková, odpoledne není nikdo
4.C – p. uč. Křenek, p. asist. Markvartová, odpoledne p. vych. Sádecká
5.A – p. uč. Škrdlant, p. asist. Galgonková, učit bude i p. uč. Kodadová a p. uč. Žemličková
5.B – p. uč. Vadasová, p. asist. Jelínková bude poskytovat individuální výuku žákům ve škole online, učit bude i p. uč. Čákorová (Aj), Čj s p. uč. Kolářovou bude online s propojením do třídy a s plněním zadané práce od p. uč. s jiným pedagogem
5.C – p. uč. Žemličková, učit bude i p. uč. Kodadová a p. uč. Soukalová
Výuka Aj v 3. – 5. třídách : práce dle pokynů jednotlivých vyučujících, hodiny online budou většinou propojeny do tříd pro děti ve škole, v některých skupinách 1 hodinu odučí p. uč. Čákorová
Vzhledem k tomu, že vyučující, kteří budou ve škole, budou zároveň zajišťovat distanční vzdělávání pro děti, které zůstávají doma, bude v některých třídách 1 den v týdnu vyučovat asistentka dle pokynů od daných vyučujících.
Co s sebou
- čestné prohlášení (tiskopis ještě jednou přikládám), prohlášení o seznámení se s pravidly a s údaji pro odpolední skupiny (ŠD) – nezapomeňte !!!, Bez těchto 2 vyplněných a podepsaných tiskopisů nemůžou děti do budovy školy. Datum na čestném prohlášení by měl být až před nástupem do školy, tj. 23., 24. 5., v případě pozdějšího nástupu až před nástupem.
- pomůcky do jednotlivých hodin (sešity, učebnice, pracovní sešity, rýsovací pomůcky..), psací potřeby, ŽK nebo notýsek
- minimálně 2 čisté roušky (při odpoledním pobytu raději více) a sáček na roušky (roušky si budete odnášet domů)
- přezůvky (můžete si přinést z domova nebo si je vezmete ze skříňky) a nějaký sáček, v kterém si také přezůvky odnesete – v dalších dnech již ke skříňkám nepůjdete
- sáček na venkovní obuv – boty si nebudete odkládat do skříněk, ale v sáčcích si budete nosit do tříd, rovněž bundy, kabáty… budete odkládat ve třídě
- vezměte si i teplejší oblečení – svetr, mikina (ve škole se bude muset v průběhu vaší výuky hodně větrat, tak ať vám není zima)
- svačinu, pití
- papírové kapesníky, můžete si vzít svoji dezinfekci na ruce, ale ve škole bude také připravena (u vchodů, ve třídách, na WC)
Docházka je dobrovolná, ale v případě, že žák nepřijde, je nutné se písemně omluvit (ideálně předem), a to vyučujícímu příp. paní asistentce, není-li u skupiny vyučující. V případě, že u skupiny není TU, pošlete kopii omluvy i svému TU. V případě absence delší než 3 dny zasílá zákonný zástupce informaci o důvodech nepřítomnosti, a to na mail školy slovanka@zsnaslovance.cz. Škola vede evidenci o docházce, absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení.
Organizační a hygienická pravidla
Pokud by některý žák hygienická pravidla a organizační nařízení školy, s kterými se přihlášení žáci i jejich zákonní zástupci seznámí, opakovaně nedodržoval, je to, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny.
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Pokud by žák vykazoval některý z možných příznaků COVID-19 v průběhu výuky nebo odpoledních aktivit ve škole, bude umístěn do samostatné izolační místnosti a budou kontaktováni zákonní zástupci žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření škola informuje spádovou hygienickou stanici.
Cesta do školy, příchod ke škole a pohyb před školou
- Na příchod ke škole a pohyb před školou se vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky a dodržení odstupů 2 metry.
- Před školou se žáci nebudou shlukovat a budou dodržovat odstupy 2 metry.
Sraz je v určených časech, a to na stanovištích pro jednotlivé skupiny (viz samostatný pokyn).
Žáci dodržují stanovené časy (7.40 – 8.00, bude rozepsáno pro jednotlivé skupiny) pro příchod a vstup do školy, vzhledem k nutným hygienickým opatřením by byl problematický vstup při pozdním příchodu. V případě pozdního příchodu ráno je nutné vyčkat mimo ostatní skupiny a po jejich vstupu do školy jít již hlavním vchodem. Totéž při příchodu během dopoledne (např. od lékaře) se do školy bude vstupovat pouze hlavním vchodem.
Vstup do školy
- Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník. V pondělí 25. 5. budou na daných stanovištích ke každé skupině 2 pedagogové, kteří vyberou podepsaná 2 prohlášení a pak organizují vstup do školy (po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami). V dalších dnech skupinu v určený čas vyzvedává určený pedagog, který odvádí žáky (společně celou skupinu) do budovy školy. Vstup do budovy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Ve společných prostorách nosí všichni žáci i zaměstnanci roušky.
- Neprodleně po přezutí a uložení obuvi do sáčku (u vchodů) musí každý žák použít dezinfekci na ruce.
- V pondělí 25. 5. si žáci v doprovodu pedagoga mohou vyzvednout přezůvky ze skříňky, v dalších dnech si přezůvky žáci budou nosit z domova.
- Do třídy odchází skupina také společně i s pedagogem.
Ve třídě
- Po příchodu do třídy si každý žák důkladně umyje ruce a použije dezinfekci na ruce. Třídy jsou vybaveny dezinfekcí, tekutým mýdlem, papírovými ručníky.
- Žáci jsou usazeni po jednom v lavici, dodrží rozestupy 1,5 – 2 metry.
- Nošení roušky ve třídě je na rozhodnutí pedagoga. Jsou-li zachovány rozestupy, tak (povolí-li to pedagog) nemusí být roušky použity, dochází-li k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. Při jejich odložení si každý žák vždy ukládá roušku do vlastního sáčku.
- Po každém vzdělávacím bloku si žáci vydezinfikují nebo umyjí ruce.
- Papírové kapesníky si pro případ potřeby každý žák nosí ve své aktovce.
- V každé třídě se bude často větrat (minimálně jednou za hodinu 5 minut).
V budově
- Přesuny skupin, pohyb na chodbách, návštěva toalet… je organizováno pedagogy a dalšími zaměstnanci školy tak, aby byly minimalizované kontakty mezi skupinami i jednotlivci. Při přesunech je vhodné dodržovat odstup 2 m (nejméně 1,5 m).
- Žáci se o přestávce zdržují pouze v určené třídě (nevytvářejí skupinky), na daném patře školy (určená WC) nebo ve vymezených venkovních prostorách, a to pod dohledem pedagoga.
- Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky. Ve všech společných i venkovních prostorách se žáci pohybují s rouškou.
- Toalety jsou vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, dezinfekcí a jednorázovými papírovými ručníky (při osoušení rukou se nepoužívají fukary).
- Úklidový personál zajišťuje důkladné čištění a dezinfekci místností, povrchů či předmětů, a to i několikrát denně. Před znovuotevřením školy a pak vždy na konci týdne bude provedena dezinfekce všech využívaných prostor.
Odchod ze školy
- Žáci jednotlivých skupin odchází společně s pedagogem, řídí se stejnými pravidly jako při vstupu. Časy pro jednotlivé skupiny budou různé, takže skupiny budou odcházet postupně, a to všechny hlavním vchodem.
- V případě odchodu z odpolední skupiny (ŠD) odchází žáci individuálně, a to zadním vchodem, kde bude vždy někdo ze zaměstnanců školy.
- Rovněž před školou jsou dodržována obecná pravidla (roušky, odstupy 2 metry, neshlukování se) – platí pro žáky i pro vyzvedávající osoby.
Školní stravování
- Všichni žáci, kteří měli v přihlašovacím formuláři vyplněno, že mají zájem o oběd, jsou automaticky přihlášeni. Vedoucí ŠJ dostala seznam všech takto přihlášených žáků. Další změny si již rodiče vyřizují v jídelně individuálně obvyklými způsoby.
- Jídelna vaří do konce roku 1 jídlo, z technických a personálních důvodů se nevaří polévka.
- Jednotlivé skupiny vstupují do jídelny v časových odstupech, u výdeje se nesmí potkávat žáci z různých skupin. Při čekání na výdej i při samotném stravování žáci dodržují obvyklé rozestupy (1,5 – 2 m). Jídelna má vymezené 3 oddělené prostory.
- Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.
- Personál vydává u výdejního okénka tác s jídlem, příborem a pitím, žáci si sami jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory.
- Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
- Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
Výuka (dopolední skupiny)
Rozvrhy i počty hodin v jednotlivých dnech týdne budou upravené, budou přizpůsobené i propojení s online výukou v jednotlivých skupinách. Žáci budou pracovat buď se svým vyučujícím daných předmětů nebo s jiným pedagogem, který bude mít pokyny a materiály od daného vyučujícího, tak, aby všichni žáci ze třídy (prezenčně i distančně) plnili stejný obsah vzdělávání. V některých předmětech (např. informatika) není možné plnit vzdělávací obsah prezenčně (žáci z různých skupin se nemohou střídat v počítačové učebně), takže bude-li zadáván, tak pro všechny žáky pouze distančně. Výuka tělesné výchovy v běžné podobě není možná. Doporučeno je zařazení pohybových chvilek na protažení a relaxaci a pobyt ve venkovním prostředí na pozemku školy. Aktivity mimo areál školy zatím nejsou možné.
Odpolední skupiny (družina)
- Žáci pokračují i odpoledne ve stejných skupinách jako dopoledne.
- Vyzvedávání z družiny bude pro všechny skupiny u zadního vchodu (prosíme dle pokynů vyvěšených u vchodu – označení zvonků pro jednotlivé skupiny, děti z 1.BC a z 2.A se budou vyzvedávat prostřednictvím vychovatelky, která bude u vchodu).
- Odchod z družiny je možný do 14.00 h a od 15.00 do 16.00 h průběžně, v čase 14.00 až 15.00 h budou děti za příznivého počasí chodit ven (atrium, zahrada, hřiště – každá skupina bude mít pro jednotlivé dny vymezený prostor). V prohlášení prosíme vyplnit časy odchodu pro jednotlivé dny (lze různě vzhledem k dalším aktivitám – kroužky, tréninky) a zda dítě bude odcházet samo nebo s doprovodem. V případě, že je dítě přihlášeno do družiny, tak platí seznam vyzvedávajících osob vypsaný pro celý školní rok. V případě, že dítě do ŠD přihlášeno nebylo, a nyní bude v odpoledních skupinách, je nutné vypsat i vyzvedávající osoby (jméno, příjmení a vztah k dítěti).
- I pro odpolední skupiny platí hygienická pravidla (roušky, rozestupy, mytí rukou…)
Vážení rodiče, milí žáci, prosíme, seznamte se se všemi pravidly, která vychází z pokynů MŠMT vydaných do dnešního dne, tj. k 21. 5. 2020 (ať v pondělí vše proběhne hladce).
Milí žáci, nezapomeňte si vše potřebné s sebou a v pondělí na viděnou. Těšíme se na vás.
25. 5. 2020 – Nástup dětí z I. st. do školy (informace k rozdělení do skupin)
Vážení rodiče, milí žáci, na základě (ne)přihlášení o osobní přítomnost ve škole je utvořeno 12 dopoledních skupin, odpoledne pak do 16 hodin pokračuje 8 skupin. Žáci, kteří budou chodit do školy, jsou rozděleni následovně : 1.A, 1.BC, 2.A, 2.B, 3.AB, ...19. Květen 2020· Martina Soukalová
25. 5. 2020 – Nástup dětí z I. st. do školy (informace k rozdělení do skupin)
Vážení rodiče, milí žáci,
na základě (ne)přihlášení o osobní přítomnost ve škole je utvořeno 12 dopoledních skupin, odpoledne pak do 16 hodin pokračuje 8 skupin.
Žáci, kteří budou chodit do školy, jsou rozděleni následovně : 1.A, 1.BC, 2.A, 2.B, 3.AB, 3.C, 4.A, 4.B, 4.C, 5.A, 5.B, 5.C.
Informace o pedagogických pracovnících pro dopoledne i odpoledne pro jednotlivé skupiny a všechny další informace k nástupu do školy dostanete ve čtvrtek 21. 5.
Žáci, kteří zůstávají doma, pokračují v distanční výuce.
Učte se s námi v ZOO a na cestách – exotická zvířata
začíná nám nový týden a s ním i nové téma – v minulém týdnu jsme probrali domácí zvířata, teď se vrhneme na exotická – pracovní listy, hádanky, písnička jsou ke stažení ve fotogalerii. V tomto týdnu můžete využít pěkného počasí ...18. Květen 2020· Jana Rusová
Učte se s námi v ZOO a na cestách – exotická zvířata
začíná nám nový týden a s ním i nové téma – v minulém týdnu jsme probrali domácí zvířata, teď se vrhneme na exotická – pracovní listy, hádanky, písnička jsou ke stažení ve fotogalerii. V tomto týdnu můžete využít pěkného počasí k návštěvě ZOO – fotky z této návštěvy uvítáme i na našem e-mailu!!!
Básničky:
Velryba:
Po obědě velryba,
ani ploutví nehýbá,
na vlnách se kolíbá,
odfukuje páru.
Než se potom ponoří,
projede se po moři,
pěna za ní vytvoří
dlouhou bílou čáru.
Tygřík:
Celá tygří rodina
tygříka si chválí,
jaký je to hrdina,
třebaže je malý:
„Jak se v trávě
šustne myš,
strašně na ní vrčí!“
(Ale když myš přijde blíž,
za mámu se skrčí…)
Slon Jumbo
Slon Jumbo je ochoten
posloužit si chobotem.
Když tě prosí o banán
není důvod k obavám.
Procvičujme hudební nástroje: vyhledejte si obrázky (trombón, trubka, harfa)
Muzikanti:
Jeden malý čilý slon začal troubit na trombón.
Zebra měla dvě trumpety od strejdy a tety Běty.
Pak napadlo žirafu, že bude hrát na harfu.
Přidala se slečna lama,
že bude hrát sólo sama.
Když se dali do práce, byla velká legrace.
bylo by dobré si i vyhledat na you tube nebo pokud máte v domácí discotéce i zvuk nástrojů př. Relaxační hudba na harfu pro usínání, R. Gliere: Koncert pro harfu, V.Trojan – Žabák, Mix – You raise me up – Fernando Lopez, nebo jen zvuky hudebních nástrojů. A opět procvičovat dechová cvičení – foukání do ubrousků, míčků, kuliček – krátký a prudký nádech – prudký výdech, rychlý nádech – pomalý výdech, pomalý nádech – rychlý výdech, pomalý výdech i nádech – foukáním papírové kuličky po stanovené dráze – na podlaze můžete udělat i překážkovou dráhu – foukat různými směry – foukaná do branky.
znovuotevření MŠ – 25.5.
Pouze pro přihlášené děti – všem rodičům byl zaslán informační list o organizaci a průběhu provozu v MŠ.14. Květen 2020· Jana Rusová
znovuotevření MŠ – 25.5.
Pouze pro přihlášené děti – všem rodičům byl zaslán informační list o organizaci a průběhu provozu v MŠ.