Schůzka budoucích prvňáčků – pondělí 22.6.2020 od 18:00 hod.
V pondělí 22. 6. 2020 od 18:00 hod. zveme rodiče budoucích prvňáčků na informativní schůzku se zástupci školy. Vážení rodiče, upozorňujeme, že vzhledem k epidemiologické situaci žádáme, aby se na jedno dítě schůzky zúčastnil vždy jen jeden rodič, a to ...17. Červen 2020· Lenka Holbová
Schůzka budoucích prvňáčků – pondělí 22.6.2020 od 18:00 hod.
V pondělí 22. 6. 2020 od 18:00 hod. zveme rodiče budoucích prvňáčků na informativní schůzku se zástupci školy.
Vážení rodiče,
upozorňujeme, že vzhledem k epidemiologické situaci žádáme, aby se na jedno dítě schůzky zúčastnil vždy jen jeden rodič, a to bez dítěte/bez dětí. Nezapomeňte prosím na roušky.
Současně žádáme, abyste s sebou přinesli rodný list Vašeho dítěte, abychom mohli zkontrolovat osobní údaje.
Na viděnou a s pozdravem
vedení ZŠ a MŠ Na Slovance
Příprava nového školního roku 2020/21
Vážení rodiče, v těchto dnech prostřednictvím třídních učitelů dostáváte informace k přípravě nového školního roku. V případě, že Vaše dítě nebude ve školním roce 2020/21 pokračovat v ZŠ Na Slovance, prosíme o zprávu na mail slovanka@zsnaslovance.cz. Rodiče žáků současných 1. ...14. Červen 2020· Martina Soukalová
Příprava nového školního roku 2020/21
Vážení rodiče,
v těchto dnech prostřednictvím třídních učitelů dostáváte informace k přípravě nového školního roku.
V případě, že Vaše dítě nebude ve školním roce 2020/21 pokračovat v ZŠ Na Slovance, prosíme o zprávu na mail slovanka@zsnaslovance.cz.
Rodiče žáků současných 1. – 4. tříd prosíme o vyplnění dotazníku ohledně zájmu o školní družinu a rodiče žáků 6. tříd o volbu dalšího cizího jazyka. Oba dotazníky prosíme vyplňte do čtvrtka 18. 6. 2020.
Děkujeme za spolupráci.
14. 6. 2020 : Informace k závěru školního roku 2019/20
Vážení rodiče, i když v současné době dochází k mnoha uvolněním, tak školství se zatím nic nového netýká. V pátek 12. 6. odpoledne na MŠMT zatím neměli informace k závěru školního roku a předávání vysvědčení, informace k poslednímu týdnu ministerstvo plánuje zveřejnit v průběhu příštího ...14. Červen 2020· Martina Soukalová
14. 6. 2020 : Informace k závěru školního roku 2019/20
Vážení rodiče,
i když v současné době dochází k mnoha uvolněním, tak školství se zatím nic nového netýká.
V pátek 12. 6. odpoledne na MŠMT zatím neměli informace k závěru školního roku a předávání vysvědčení, informace k poslednímu týdnu ministerstvo plánuje zveřejnit v průběhu příštího týdne po jednáních s ministerstvem zdravotnictví. Zatím stále zůstávají v platnosti skupiny max 15 dětí.
V současné chvíli vám tedy nemůžeme sdělit, jak bude probíhat předávání vysvědčení na naší škole ani rozloučení s žáky 9. ročníku.
Po zveřejnění informací z MŠMT vás budeme o průběhu posledního týdne 22. – 26. 6. informovat (prostřednictvím TU a na webu školy).
Původně vyhlášená ředitelská volna pro dny 29. a 30. 6. zůstávají v platnosti, posledním dnem školy je tedy pátek 26. 6. 2020.
učte se s námi – Slípka Pipka
Pohádka z knihy Pavla Šruta: Kočičí král. Slípka Pipka – děj: Slípka Pipka zobala na dvorku zrní, když tu ji něco z výšky ťuklo do hlavy. Slípka se ani nepřesvědčila, co to bylo, a hned začala vykřikovat, že se utrhlo ...8. Červen 2020· Jana Rusová
učte se s námi – Slípka Pipka
Pohádka z knihy Pavla Šruta: Kočičí král.
Slípka Pipka – děj:
Slípka Pipka zobala na dvorku zrní, když tu ji něco z výšky ťuklo do hlavy. Slípka se ani nepřesvědčila, co to bylo, a hned začala vykřikovat, že se utrhlo nebo a padá na zem. Rozhodla seběžet okamžitě na zámek a povědět to králi. Cestou se k ní přidala i další zvířátka, husa, kachna a pes. U lesa je zastavila liška. Nabídla se, že jim ukáže, jak se dostanou na zámek, a zavedla je ke své noře. Prý je to chodba, kterou si cestu zkrátí. Sama tam vlezla jako první a za ní husa, rovnou lišce do chřtánu. Stejně dopadla i kachna. řetí skočil do nory pes. Liška po něm chňapla, ale on se jí vytrhl a utíkal pryč. Za ním běžela i slípka Pipka. Zastavila až doma na dvoře- Ze samého leknutí přitom zapomněla, co to chtěla vlastně králi říci.
Pohyb: (potřebujeme švihadla nebo křídu, kterou ohraníčíme dvoreček, něco na co se dá „hrát“ – ruce, kyblík a klacík….) splašená slípka: určete si prostor, kde bude „dvoreček“ – slípka zobá zrní (pravidelné tleskání do rytmu, na velkou ránu slípka splašeně pobíhá ve vymezeném prostoru, změníme rytmus do „chůze“ a dítě chodí podele rytmu …. opakujeme několikrát. Nesmí vyběhnout ze dvorečka. Pokud se vás sejde víc – v lese najděte pařízky -nebo kulatinu – stoupněte si na ní – po zvukovém signálu si všichni musí vyměnit místo a opakujeme. Obdoba hry „škatule, hejbejte se“
Všichni mají namále: (potřebujete korále a tkaničku) – Jednoho rána vyběhla z kurníku slípka Pipka a po chvilce už splašeně pobíhala po dvoře a vykřikovala: “ Propáníčka, projáníčka, pro ztracené korále, máme všichni namále!“ – imitace pohybu splašeného slepičího pobíhání – proč slípka tak splašeně pobíhá? Proč máme na mále? a co to vlastně znamená? „mít namále?“ – zkuste si vysvětlit na různých situacích ze života, kdy jsty vy měli namále. Korále rozházíme po zemi a děti je v co nejrychleji posbírají, pokud budete hrát v pokoji – vysypeme do kruhu a navlékáme.
Když tatínek neví, kudy má jet do Brna, kde to zjistí? Když bratr neví, jak se řekne anglicky slepice….atd.
Co se vlastně Pipce stalo? Něco jí ťuklo do hlavy – co to mohlo být? (hádání) možná Pipka neviděla, třeba jenom slyšela – děti se otočí a hádají zvuky (ťuknutí o skleničku, mačkání papíru, cinkání mincí, šplouchání vody, stříhání….
možná Pipka neviděla, jenom cítila – dítěti zavážeme oči a postupně se ho dotýkáme – chumáčkem vaty, papírem, skleničkou, kartáčem, mokrou žínkou, teplou dlaní….) děti se snaží uhodnout, co to bylo
Na dvoře je zmatek – použijeme říkanku Propáníčka, projáníčka, nebe se utrhlo, padá nám na hlavu – schovejte se. Klasická schovka, nebo vedoucí hry říká, kam se zvířátka schovala- kohout vyskočil na píeskoviště, kočka pod lavičku, za židli, za strom, do chlívku (domečku), beran si lehl vedle chlívku… dítě plní pokyny.
Cesta na zámek: – na chodníku nakreslíme kopce, rybníky, les, potok, lávku, kameny – děti se pohybují podle pokynů nebo pokud budete v lese využijte přírodniny k vytvoření cesty na zámek.
Vytvořte si pracovní list – stačí malý formát – kreslíme „zrnka“ ťukání tužkou na papír (lehce, stačí ťuknutí ne silnější kreslení (klubíčka apod.) pohyb vychází ze zápěstí.)
8. 6. 2020 : Informace k nástupu 2. st. do školy, rozvrhy pro 6. – 9. třídy
Vážení rodiče, milí žáci z 2. stupně, zveřejňujeme slíbené pokyny a pravidla k nástupu do školy od pondělí 8. 6. 2020. Organizace školních skupin, provozní podmínky školy a dodržování hygienických pravidel vychází z dokumentu Ochrana zdraví a provoz ZŠ v období do konce ...7. Červen 2020· Martina Soukalová
8. 6. 2020 : Informace k nástupu 2. st. do školy, rozvrhy pro 6. – 9. třídy
Vážení rodiče, milí žáci z 2. stupně,
zveřejňujeme slíbené pokyny a pravidla k nástupu do školy od pondělí 8. 6. 2020.
Organizace školních skupin, provozní podmínky školy a dodržování hygienických pravidel vychází z dokumentu Ochrana zdraví a provoz ZŠ v období do konce školního roku 2019/20 aktualizovaného ministerstvem školství dne 27. 5. 2020.
Skupiny žáků
Na základě počtu přihlášených žáků z jednotlivých tříd jsou vytvořeny skupiny, v kterých je maximálně 15 žáků (ve třídě bude 1 žák v 1 lavici s rozestupy 1,5 – 2 metry). Složení skupin je vždy pro žáky z jednotlivých tříd (6.A, 6.B, 6.C, 7.A, 7.B, 7.C, 8.A, 8.B, 8.C, 9.A, 9.B) a průřezově ročníkem jsou skupiny pro matematiku a jazyky, i tady platí max 15 žáků a každý žák je ve „své“ skupině se svým vyučujícím. Nástup do školy je dobrovolný, ale pokud se žák přihlásil, bude muset být v případě nepřítomnosti řádně omluven. V případě absence delší než 3 dny žádá škola od zákonného zástupce informaci o důvodech nepřítomnosti.
Vzdělávací aktivity
jsou od 8. 6. 2020 organizovány pravidelně 2 x týdně pro každý ročník (předměty Čj, M, Aj, DCj, D, Z, F, Ch, Př, Ov, Inf), a to :
- 6., 7. roč. v pondělí a ve středu
- 8., 9. roč. v úterý a ve čtvrtek
Cílem je objasnit, upevnit učivo, konzultovat v návaznosti na vzdělávání na dálku. Obsah a forma všech vzdělávacích aktivit bude volena tak, aby byla zajištěna hygienická a epidemiologická opatření.
Ve zbývajících dnech pokračuje distanční vzdělávání, online hodiny mohou být omezeny nebo přesunuty do jiných termínů vzhledem k tomu, že vyučující již budou vyučovat žáky přítomné ve škole.
Co s sebou
- čestné prohlášení a prohlášení o seznámení se s pravidly – nezapomeňte !!! Žáci 9. roč., kteří chodili do školy od 11. 5. 2020 již znovu nevyplňují, nenastanou-li změny, je platné původní prohlášení. Bez těchto 2 vyplněných a podepsaných tiskopisů nemůžou děti do budovy školy. Datum na čestném prohlášení by měl být až před nástupem do školy, tj. 6., 7. 6. 2020,v případě pozdějšího nástupu až před nástupem. V případě, že si nemůžete tiskopisy vytisknout lze je vyplnit v pondělí 8. 6. 2020 ráno před příchodem dítěte do budovy školy (tiskopisy jsou k dispozici u vrátnice u hlavního vchodu) nebo napište rukou prohlášení, že to, co je v čestném prohlášení i prohlášení podepisujete, to, co je potřeba doplnit do prohlášení, také napište na tento papír
- pomůcky do jednotlivých hodin (sešity, učebnice, pracovní sešity, rýsovací pomůcky..), psací potřeby, ŽK; v případě, že nemáte odevzdané úkoly z doby distančního vzdělávání, nezapomeňte vše, co máte hotové, přinést s sebou do školy
- 2 čisté roušky a sáček na roušky (roušky si budete odnášet domů)
- přezůvky (můžete si přinést z domova nebo si je vezmete ze skříňky, nezapomeňte klíček) a nějaký sáček, v kterém si také přezůvky odnesete – v dalších dnech již ke skříňkám nepůjdete, skříňky postupně vyklidíte
- sáček na venkovní obuv – boty si nebudete odkládat do skříněk, ale v sáčcích si budete nosit do tříd, rovněž bundy, kabáty… budete odkládat ve třídě
- vezměte si i teplejší oblečení – svetr, mikina (ve škole se bude muset v průběhu vaší výuky hodně větrat, tak ať vám není zima)
- svačinu (dostatečnou, nemáte obědy v ŠJ), pití
- papírové kapesníky, můžete si vzít svoji dezinfekci na ruce, ale ve škole bude také připravena (u vchodů, ve třídách, na WC)
Docházka je dobrovolná, ale v případě, že žák nepřijde, je nutné se písemně omluvit (ideálně předem), a to třídnímu učiteli. V případě absence delší než 3 dny zasílá zákonný zástupce omluvu a informaci o důvodech nepřítomnosti, a to na mail školy slovanka@zsnaslovance.cz. Škola vede evidenci o docházce, absence se nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení.
Organizační a hygienická pravidla
Pokud by některý žák hygienická pravidla a organizační nařízení školy, s kterými se přihlášení žáci i jejich zákonní zástupci seznámí, opakovaně nedodržoval, je to, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny. Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit. Pokud by žák vykazoval některý z možných příznaků COVID-19 v průběhu výuky nebo odpoledních aktivit ve škole, bude umístěn do samostatné izolační místnosti a budou kontaktováni zákonní zástupci žáka s ohledem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření škola informuje spádovou hygienickou stanici.
Cesta do školy, příchod ke škole a pohyb před školou
- Na příchod ke škole a pohyb před školou se vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky, pokud se nacházejí alespoň dvě osoby v bližší vzdálenosti než 2 metry.
- Před školou se žáci z různých tříd nebudou shlukovat, a proto má ročník sraz v určených časech, a to na stanovištích pro jednotlivé skupiny = třídy (viz samostatný pokyn). Žáci dodržují stanovené časy pro příchod a vstup do školy, vzhledem k nutným hygienickým opatřením by byl problematický vstup při pozdním příchodu. V případě pozdního příchodu ráno je nutné vyčkat mimo ostatní skupiny a po jejich vstupu do školy jít již hlavním vchodem. Totéž při příchodu během dopoledne (např. od lékaře) se do školy bude vstupovat pouze hlavním vchodem.
- Vzhledem k předpokladu, že nebudete před školou stát v 2 metrových rozestupech, je nutná při čekání před školou rouška.
Vstup do školy
- Žáky před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník. V pondělí 8. 6. a v úterý 9. 6. budou na daných stanovištích pedagogové vybírat podepsaná 2 prohlášení a pak organizují vstup do školy (po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami). V dalších dnech skupinu v určený čas vyzvedává určený pedagog, který odvádí žáky (společně celou skupinu) do budovy školy. Vstup do budovy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
- Ve společných prostorách nosí všichni žáci i zaměstnanci roušky.
- Neprodleně po přezutí a uložení obuvi do sáčku (u vchodů) musí každý žák použít dezinfekci na ruce.
- V pondělí 8. 6. a v úerý 9. 6. si žáci v doprovodu pedagoga mohou vyzvednout přezůvky ze skříňky, v dalších dnech si přezůvky žáci budou nosit z domova.
- Do třídy odchází skupina také společně i s pedagogem.
Ve třídě
- Po příchodu do třídy si každý žák důkladně umyje ruce a použije dezinfekci na ruce. Třídy jsou vybaveny dezinfekcí, tekutým mýdlem, papírovými ručníky.
- Žáci jsou usazeni po jednom v lavici, dodrží rozestupy 1,5 – 2 metry.
- Nošení roušky ve třídě je na rozhodnutí pedagoga. Jsou-li zachovány rozestupy, tak (povolí-li to pedagog) nemusí být roušky použity, dochází-li k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě. Při jejich odložení si každý žák vždy ukládá roušku do vlastního sáčku.
- Po každém vzdělávacím bloku si žáci vydezinfikují nebo umyjí ruce.
- Papírové kapesníky si pro případ potřeby každý žák nosí ve své aktovce.
- V každé třídě se bude často větrat (minimálně jednou za hodinu 5 minut).
V budově
- Přesuny skupin, pohyb na chodbách, návštěva toalet… je organizováno pedagogy a dalšími zaměstnanci školy tak, aby byly minimalizované kontakty mezi skupinami i jednotlivci. Při přesunech je vhodné dodržovat odstup 2 m (nejméně 1,5 m).
- Žáci se o přestávce zdržují pouze v určené třídě (nevytvářejí skupinky), na daném patře školy (určená WC) nebo ve vymezených vnitřních, příp. venkovních prostorách, a to pod dohledem pedagoga.
- Před opuštěním třídy si všichni žáci na celou dobu mimo třídu nasadí roušky. Ve všech společných i venkovních prostorách se žáci pohybují s rouškou.
- Toalety jsou vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, dezinfekcí a jednorázovými papírovými ručníky (při osoušení rukou se nepoužívají fukary).
- Úklidový personál zajišťuje důkladné čištění a dezinfekci místností, povrchů či předmětů, a to i několikrát denně. Před znovuotevřením školy a pak vždy na konci týdne byla provedena dezinfekce všech využívaných prostor.
Odchod ze školy
- Žáci jednotlivých skupin odchází společně s pedagogem, řídí se stejnými pravidly jako při vstupu, skupiny budou odcházet postupně, a to všechny hlavním vchodem.
- Rovněž před školou jsou dodržována obecná pravidla (roušky, odstupy 2 metry, neshlukování se).
Školní stravování
- pro žáky 6. – 9. roč. z kapacitních důvodů není zajištěno
- Vzhledem k hygienickým pravidlům se 12 skupin z 1. stupně stravuje postupně ve 3 vymezených a oddělených částech jídelny (každá skupina má na jídlo a dezinfekci prostoru 30 minut, příchod skupin je po 10 minutách). Za těchto podmínek by se žáci z 2. st. stravovali od 13.45 do 15.45, což není možné (všechny skupiny by na oběd čekaly, poslední 1,5 hodiny).
Výuka (dopolední skupiny)
Rozvrhy jsou upravené tak, aby každá třída měla jednou v týdnu každý hlavní předmět se svými vyučujícími (nedojde-li k nějakým absencím vyučujících) a na matematiku, angličtinu a další cizí jazyk se žáci dělí do skupin jako při výuce do 10. 3. 2020.
- 6.A : Po – F, M, Inf, Z – do 12.40, Stř – Čj mluv., Aj, Př, Ov, D – do 13.35
- 6.B : Po – Z, M, Př, Čj mluv. – do 12.40, Stř – Aj, D, F, Inf, Ov – do 13.35
- 6.C : Po – Př, M, F, Inf, Z – do 13.35, Stř – Čj mluv., Aj, Ov, D – do 12.40
- 7.A : Po – Čj mluv., Z, Ov, M – do 12.4, Stř – D, DCj (Rj/Nj/Fj), F, Aj, Př – do 13.40
- 7.B : Po – Ov, Čj mluv., Z, M – do 12.45, Stř – Aj, DCj (Rj/Nj/Fj), D, Př, F – do 13.40
- 7.C : Po – F, Z, Př, M, Ov – do 13.35, Stř – Aj, DCj (Rj/Nj/Fj), D, Čj mluv.– do 12.40
- 8.A : Út – Čj mluv., M, D, F, Z – do 13.30, Čt – DCj (Rj/Nj/Fj), Ov, Ch, Aj, Př – do 13.35
- 8.B : Út – F, M, Čj mluv., D, Ov – do 13.30, Čt – DCj (Rj/Nj/Fj), Aj, Př, Z, Ch – do 13.35
- 8.C : Út – Ch, M, F, Čj mluv., D – do 13.35, Čt – DCj (Rj/Nj/Fj), Př, Aj, Ov, Z – do 13.30
- 9.A : Út – M, F, Př, Čj mluv., Ch – do 13.40, Čt – Aj, Z, D, DCj (Rj/Nj/Fj), Ov – do 13.40
- 9.B : Út – M, Př, Aj, Ch, F – do 13.40, Čt – Z, Čj, Ov, DCj (Rj/Nj/Fj), D – do 13.40
Vážení rodiče, milí žáci,
prosíme, seznamte se se všemi pravidly, která vychází z pokynů MŠMT vydaných do dnešního dne, tj. k 6. 6. 2020 (ať v pondělí/úterý vše proběhne hladce).
Milí žáci,
nezapomeňte si vše potřebné s sebou (viz úvod pokynu) a v pondělí/úterý na viděnou. Těšíme se na vás.
Prohlédněte si prosím přílohu se stanovišti pro čekání před školou a časy a stanoviště dodržte, neshlukujte se před školou s jinými třídami. Protože předpokládáme, že nebudete v rámci třídy v rozestupech, nezapomeňte mít před školou a při vstupu do školy roušku.
8. 6. 2020 : Informace k nástupu žáků 2. stupně do školy
Vážení rodiče, milí žáci, po uzavření všech dotazníků ohledně (ne)zájmu o osobní účast žáků 6. – 9. tříd a vyřešení skupin (nejen tříd, ale i jazyků a matematiky) tak, aby nikde nebylo víc než 15 žáků, sdělujeme rozdělení dnů pro ...5. Červen 2020· Martina Soukalová
8. 6. 2020 : Informace k nástupu žáků 2. stupně do školy
Vážení rodiče, milí žáci,
po uzavření všech dotazníků ohledně (ne)zájmu o osobní účast žáků 6. – 9. tříd a vyřešení skupin (nejen tříd, ale i jazyků a matematiky) tak, aby nikde nebylo víc než 15 žáků, sdělujeme rozdělení dnů pro jednotlivé ročníky :
- 6., 7. tř. : žáci by chodili v pondělí a ve středu
- 8., 9. tř. : žáci by chodili v úterý a ve čtvrtek
Při prvním vstupu do školy musí žáci odevzdat čestné prohlášení, které se bude vybírat před školou, a proto je potřeba trošku dřívější sraz, a to
- 6. tř. v pondělí 8. 6. a 8. tř. v úterý 9. 6. se sejdou před školou v 8.30
- 7. tř. v pondělí 8. 6. a 9. tř. v úterý 9. 6. se sejdou před školou v 8.35
v dalších dnech budou časy o 5 minut posunuté – 8.35 a 8.40.
Žáci 6., 7. roč. budou mít v týdnu 9 vyučovacích hodin (Čj mluv., M, Aj, Ov, Z, D, Př, F, Inf – 6/DCj – 7), tzn., že jednou budou končit po 5. vyuč. hodině a jednou po 6. vyučovací hodině.
Žáci 8., 9. roč. budou mít v týdnu 10 vyučovacích hodin (Čj, M, Aj, DCj, Ov, Z, D, Př, F, Ch), tzn. že v obou dnech budou končit po 6. vyuč. hodině.
Rozdělení předmětů do daných 2 dnů (rozvrh) zveřejníme v průběhu zítřka.
Současně s rozvrhem zašleme i upřesnění některých pravidel (roušky apod.) pro pobyt ve škole.
Zároveň potvrzuji informaci z úterního dopisu – pro žáky není možné zajistit stravování ve školní jídelně, protože dle pravidel, která musíme dodržet, se 12 skupin žáků 1. stupně, kteří chodí do školy již 2 týdny, stravuje v době 11.00 – 13.30 a tudíž již není kapacita na stravování dalších 11 skupin z 2. stupně.
Přejeme všem klidný a pěkný víkend a s některými žáky v pondělí nebo v úterý se těšíme na viděnou.
5. 6. 2020 : Ukončení přípravy k JPZ – 9. roč.
V pátek 5. 6. 2020 proběhnou poslední dvě lekce, a to v časech 9.00 – 10.00 a 10.15 – 11.15. Všem deváťákům přejeme úspěch u přijímacích zkoušek.5. Červen 2020· Martina Soukalová
5. 6. 2020 : Ukončení přípravy k JPZ – 9. roč.
V pátek 5. 6. 2020 proběhnou poslední dvě lekce, a to v časech 9.00 – 10.00 a 10.15 – 11.15.
Všem deváťákům přejeme úspěch u přijímacích zkoušek.
učte se s námi: Děti a jejich svět
Dnes slavíme MDD – všem dětem přejeme mnoho úspěchů, zdraví, štěstí a především krásný a bezstarostný čas dětství. Zlobidlo Jára Zlobidlo je malý Jára, do sešitu auta čmárá. Z gumy dělá žmolky, bombarduje holky. Lucku tahá za copy, jsou s ...1. Červen 2020· Jana Rusová
učte se s námi: Děti a jejich svět
Dnes slavíme MDD – všem dětem přejeme mnoho úspěchů, zdraví, štěstí a především krásný a bezstarostný čas dětství.
Zlobidlo Jára
Zlobidlo je malý Jára,
do sešitu auta čmárá.
Z gumy dělá žmolky,
bombarduje holky.
Lucku tahá za copy,
jsou s ním jenom trampoty.
Princeznička
Žila byla dcera krále,
co se všemu smála stále.
U večeře, u oběda,
zkrátka holka neposeda.
Nosila korunku,
krajky a korále,
jednou jí nařežou,
už měla na mále.
Tirák
Rychlá jízda Petra láká,
vyučí se za tiráka.
Bude vozit jako děda
všechno, co je jinde třeba.
Šroubky, cihly, tvárnice,
hravě zdolá dálnice.
Holky nezbednice
U sousedů mají smůlu,
žádné kluky, holek fůru.
V koutě sedí Hanička,
lechtala ji Janička.
Věrka křičí na Blážu:
„Počkej, já ti ukážu!“
Kamila si zpívá,
Zuzka ještě zbývá.
Ta se pořád mračí,
asi vám to stačí.
Písnička:
Péťa (zpíváme na nápěv Mámo, táto, v komoře je myš) procvičujme hlásku Ď, Ť, Ň)
/:V létě Pétě, koupím koníka:/
Péťa ke mně utíká, děkuje za koníka.
/: V létě Pétě koupím koníka.:/
OBLIČEJ: (zpíváme na melodii: JÁ MÁM KONĚ) (procvičíme hlásku Č)
/:Já mám oči, on má oči, čelo , obočí:/
Je člověčí obyčej, mít na hlavě obličej.
/: Já mám oči, on má oči, čelo, obočí:/
Máme doma (na melodii Sedí liška pod dubem)
Máme doma Kačenku, ta jí jenom tlačenku.
Máme doma kočku, ta jí jenom čočku.
Máme doma Pepíčka, ten jí jenom jablíčka,
a holčičku Dádu, ta jí čokoládu.
procvičujeme slovíčka:
Zkuste si vymyslet a vytvořit (nakreslit , napsat nebo vyhledat) Homonyma – slova stejného zvuku, ale jiného významu – př. klíč: k zámku, hudební klíč, zámek – budova – zamykací, kohout – vodovodní – živý, zuby – na pile, v ústech, na ofině, list – dopisní papír, na stromě, koruna – královská, platidlo, koruna stromu, oko – na obličeji, v polévce, volské oko, oko v pletení, na punčoše.
Kimova hra:
můžete použít 4 – 6 obrázků nebo předmětů, šátek. Položíte na stůl nebo zem, před hráčem (hráči – pokud umí psát) odkryjete předměty, obrázky a ten si je musí zapamatovat – dejte si limit 1 minuty. Po uplynutí doby opět zakryjeme a na hráči je, aby vyjmenoval/napsal/co nejvíc předmětů – v co nejkratší době. Někteří borci pokud vše bravurně zvládnou – mohou si přidávat předměty, obrázky až do 10)
obdoba: určíme si 4 – 8 předmětů, obrázků – hráči si je snaží zapamatovat, po uplynutí domluvené doby se hráči otočí, a vedoucí hry schová 1 – 2 předměty a vše přikryje šátkem. Na pokyn se hráči otočí a odkryjí se zbylé předměty. Kdo uhádne jako první – vyhrává a může být vedoucím hry, který schovává.